sunnuntai 4. lokakuuta 2015

NO MITÄS NIILLE VANHOILLE MAUSTEPURKEILLE SITTEN?

Hellurei vain kaikille! Mie kirjottelen vaihteeksi Seinäjoen suunnalta teille värkkäilyvinkkiä. Tulin tänne viikonlopuksi kattoon ystäviä ja minun varaperhettä, ja on tämä Seinäjoki niin kotosa paikka kyllä, että melkein ko olis tosistiki kotia tullu! Saatiin juhlittua yks 18-vuotias ja 20-vuotias synttärisankari mukavan rennoissa tunnelmissa taas vuen vanhemmiksi (ja opiskelija sai tankattua viikonlopun aikana ruokaa ja herkkuja ainaki parin viikon eestä...). Onneks Seinäjoki on näinki lähellä Turkua, jos koti-ikävä yllättää, ko ihka oikeaan omaan kotiin pääsee niin harvoin. Molen aika onnekas, taas kerran, näistä ihmisistä minun ympärillä. Muistakaa arvostaa teän juuria, perhettä ja sukulaisia!

Mutta keskitytäänpä nyt tuohon tämän postauksen otsikkoon. Mie tuossa reilu kuukausi aikaa muuttolaatikoita pakatessa pyörittelin käsissäni niitä tyhjiä maustepurkkeja, jotka jäi tyhjänpantiksi sen jälkeen ko tehin itte uuet maustepurkit. Kattelin niitä lasisia kapeita purkkeja, että mitä ihmettä mie näille tekisin. Jotenki tuntu tyhmältä heittää niitä poijeskaan, varsinki ko oma mieli on semmonen, että häätyy jokaselle vastaan tulevalle esineelle keksiä joku uus käyttötarkotus tai niin sanottu elämä. Värkkäilyaivot raksuttaa taukoamatta. 


Ei ne aivot minua onneks taaskaan pettäny ja sain hassun idean, että hei, miten olis jos nämä maustepurkit meniski keittiöstä kylppäriin. Isommasta maustepurkista vois tulla säilytyspaikka vanupuikoille, oliskohan se ihan pöljää? Pienemmästä vois tulla taas paikka pinneille, koska eikös pinnit ole AINA hukassa? Ja minun tapauksessa ne tallessa olevat on pitkin lavuaarin reunoja. Ei kiva. Minunhan oli sitten ihan pakko lähteä testaan, olisko näistä ideoista mihinkään. Ja tästä saatta lopputuloksena tosi helpon ja yksinkertasen vinkin, miten voitta tuunata maustepurkeista sisustustavaraa kylppäriin! :)

Värkkäilyainekset:
- kaks erikokosta maustepurkkia
- liitutaulutarraa (tai esim. dymo-kohokirjoitin)
- koristenarua

Ihan ekkana tietenki kantsii ne purkit putsata ja repiä etiketit irti. Taas kynsilakanpoistoaineella saa helposti liimat irti, jos niitä jäi siihen lasin pintaan. Mie kauan aikaa mietin, että miten mie näitä purkkeja sitten koristelisin, koska onhan ne nyt ihan tylsät vain pelkkinä lasisina siinä kylppärin hyllyssä.


Mie mietin kahta vaihtoehtoa: joko kirjotan Dymolla, että mitä purkkiin tullee sisällöksi tai sitten laitan palasen liitutaulutarraa kylkeen. Päädyin sitte lopulta liitutaulutarraan, koska sillon sisältöäki on helppo vaihtaa, ko tekstiä voi muuttaa ja muutenki saa vapaammat käet koristella purkkia, ko saa itte taiteilla siihen liitutaulutarraan kaikenlaista kiemuraa ja kuviota.

Eli leikkaa sitten vain liitutaulutarrasta soppelin kokosen palasen ja pyöräyttää sen tuohon purkin ympärille. Lisäksi mie pyöräytin vähän tuota minun lempparia, eli hamppunarua, tuohon purkin kaulan ympärille. Sitten vain koristeleen liidulla sitä pientä liitutauluosiota oman näköseksi. :)




Ja tietenki vielä pinnit ja vanupuikot paikalleen ja purkit hyllylle! Kyllähän tämmösillä pikkujutuilla saa vähän siistittyä helposti pikkukylppärinki olemusta. Mulla on vähän semmonen paha tapa, että "Poissa silmistä, poissa mielestä". Eli mulla on pakko olla kaikki silmien ulottuvilla, muuten mulla unohtuu ne tavarat sen sileän tien. Sen takia en halua tua minun kämppään liikaa säilytyspurnukoita ja -laatikoita. Mulla on jo aika paha ellää tuon yhen kylppärin hyllykön kans, mihin olen ostanu kannettomia säilytyslaatikoita. :D Senpä takia mulla häätyy olla kaikki vähän levällään, vaikka kuinka tykkäisin kaikista kivoista kylppärin säilytysratkasuista. Mulla on muutenki tuon minun kylppärin kans, noh... sopeutumisvaikeuksia. Ei oikein ole minun näköset pintamatskut siellä ja muutenki pieni tila, niin tosi vaikea saaha siitä kotosaa. Mutta sehän nuissa vanhoissa asunnoissa vähän on. Niin ja loisteputkivalot, yök. Mutta kyllä tuo nyt menettellee ja pääasia, että kaikki minun tyttöjutut mahtuu sinne. Ainaki ossaa sitten tulevaisuuessa arvostaa sitä unelmakylppäriä, ko sen joskus ittelle saa! Onneks muu kämppä on suht neutraali pinnoiltansa, niin siitä on saanu oikein kotosan sisustamalla. :)


Voipiihan tätä ideaa muuten soveltaa jonneki muualleki, jos ei kylppäriin halua. Mie esimerkiksi tehin purkin minun virkkuukoukuille, koska virkkaan tosi paljon, niin tällä tavoin ne on helposti käsillä, eikä ne loju pitkin ja poikin kämppää. Samalla ne pääsee pieneksi sisustuselementiksi. ;)




Siinäpä olis taas pikkuvinkkiä. Katotaan mitä seuraavaks teille tänne keksin. Ehkä jotaki kattaukseen liittyen, jos vain saan sen jutskan onnistuun... Pitäkää peukkuja!

Toivottavasti teillä oli kiva viikonloppu, mulla ainaki oli. :) Nyt mie vielä muutaman tunnin nautiskelen Seinäjoesta ennenkö lähen köröttelleen junalla kohti Turkua. Mukavaa alkavaa viikkoa ja nauttikaa tästä nätistä syksystä!

Terkuin, Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti